Nieuws / 26 februari 2021

Download uitdagende en creatieve opdrachten.

BAZALT GROEP bestaat
uit Bazalt, HCO en RPCZ Bazalt logo

In deze bijzondere maatschappelijke periode is de uitdaging waar je als leraar voor staat nóg groter dan anders. Waarschijnlijk merk je dat het thuisonderwijs grotere verschillen tussen de leerlingen in je groep teweeg heeft gebracht. Maar hoe is de lockdown periode voor de meer- en hoogbegaafde leerlingen verlopen, hoe hebben zij deze periode ervaren en hoe wordt er, nu de basisscholen weer open zijn, omgegaan met hun onderwijsbehoeften? Ook zij verdienen, juist nu, de volle aandacht! Maar hoe combineer je dat in deze uitdagende periode met de zorg voor je andere leerlingen?

In het kader van De week van hoogbegaafdheid (6 tot en met 14 maart) willen we je op weg helpen met een uitdagende, creatieve (samenwerkings)opdracht die voor al je leerlingen interessant kan zijn. De opdracht doet een beroep op de hogere denkniveaus van de Taxonomie van Bloom en sluit daarmee aan op de onderwijsbehoeften van meer- en hoogbegaafde leerlingen.

Wij verzorgen de feedback op de opdracht en er is ook een leuke prijs te winnen met de opdracht. Doe je mee?

Op maandag geef je aan je klas uitleg over de opdracht. Die week komt er dagelijks voor je leerlingen een teaser (een korte aanwijzing die ze uitdaagt om vanuit verschillende perspectieven te kijken en te denken) beschikbaar op Facebook pagina van RPCZ. Op deze pagina zullen alle opdrachten beschikbaar komen. De eerste is de observatieopdracht, waarbij we je uitdagen om gestructureerd te kijken naar het leren dat tijdens de opdracht ontstaat.

Veel plezier, we kijken uit naar veel positieve reacties en
inspirerende ideeën!

TIP: Op 6 oktober zal het jaarlijkse Acadin-congres plaatsvinden.

Adviseurs