Adviseur

Olga Franse

Adviseur

BAZALT GROEP bestaat
uit Bazalt, HCO en RPCZ Bazalt logo

“Samen kennis delen, de juiste vragen stellen, situaties en gewenste resultaten in kaart brengen door goed te luisteren en af te stemmen. Enthousiasme uitstralen en passie overbrengen.”

Olga Franse

Het onderwijs is voor mij elke dag een bron van verwondering, een ontdekkingstocht. Nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs blijven volgen en integreren in het begeleidingswerk. Elke dag is opnieuw gevarieerd en vol uitdagingen. Ieder bestuur, elke school en kindcentrum is anders. Elke leidinggevende, leerkracht, pedagogisch medewerker en kind is uniek. En juist dat maakt adviseur zo’n mooi en dynamisch vak.

Ik kom in verschillende organisaties en groepen. De kinderen met ordeverstorend gedrag hebben een speciaal plekje in mijn hart. Gedrag is een boodschap waar een wereld achter schuil gaat. Graag puzzel ik mee om te zien wat een kind en/of een groep nodig heeft om harmonieus te ontwikkelen.

Ook sta ik volledig achter Kagan Coöperatief Leren en ligt dat na aan mijn hart. Dit omdat ik zie dat dit hele teams en individuele leerkrachten vaardiger maakt, ze een schat aan tools geeft waardoor ze tegemoet komen aan de oerbehoefte van kinderen. Denken, praten en bewegen. Kinderen krijgen volop kansen om sociaal vaardiger te worden, hun talenten en mogelijkheden te ontplooien en gestructureerd samen te werken. Leerresultaten gaan omhoog.

Ik kan enorm genieten van het jonge kind. De puurheid, de potentie, hun onbevangenheid. Hoe mooi is het om de ontwikkeling van peuters en kleuters te volgen? Deze ontwikkeling in kaart te brengen, beredeneerd en gedifferentieerd een betekenisvol aanbod te realiseren? Ook hier ligt al vele jaren mijn hart en expertise.

Verlies, rouwen is een wezenlijk onderdeel van het menselijk bestaan. Onverwacht overlijden, door welke oorzaak dan ook, kan ieder school, IKC treffen. Gevoelens en emoties vragen veel van de betrokkenen en om er juist dan te zijn als adviseur is intens en bijzonder. Het vraagt om een integere, delicate, subtiele en adviserende houding. Ik ervaar het als een groot iets dat je juist in deze zware omstandigheden aan dit rouwproces bij mag dragen.

Dit alles kan het verschil maken in het leven van onderwijsgevenden, pedagogisch medewerkers en kinderen. Door professionals in verschillende situaties en omstandigheden te mogen begeleiden en coachen draag ik mijn steentje bij.

De kennis van mijn persoonlijke ervaringen in het lesgeven aan het jonge kind op reguliere basisscholen en in het Speciaal Onderwijs gecombineerd met mijn eigen enthousiasme, leergierigheid en ontdekkingsdrang zijn een sterke en blijvende basis voor ondersteuning en advies.