
Een goed ingerichte speel-leeromgeving is veilig en vertrouwd, biedt uitdaging en kansen tot contact en stimuleert de zelfstandigheid van kinderen. Tijdens de training leren de deelnemers heel nauwkeurig te kijken naar de inrichting van de binnen- en buitenruimtes waar ze met jonge kinderen werken.
De essenties
- Vanuit een rijke, weldoordachte speelleeromgeving kunnen kinderen (zelfstandig) 80% van de SLO doelen behalen.
- Heel veel concrete materialen om inspiratie en ideeën op te doen om morgen hiermee aan de slag te gaan.
- Handvatten om spel te begeleiden waardoor kinderen hun doel bereiken.
Inhoud
Het doel van de scholing en de bijbehorende coaching is dat de leerkrachten gerichte keuzes kunnen maken t.a.v. de kwalitatief goede inrichting van de ruimtes waarin zij werken. Ze leren concreet hoe ze de inrichting van de ruimte zo optimaal mogelijk aan kunnen laten sluiten bij de behoeften van jonge kinderen.
Omvang
2 dagdelen
Aantal deelnemers
max. 20
Doelgroep
Leraren, intern begeleiders, pedagogisch medewerkers, onderbouwcoördinatoren
Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs.
Adviseurs
-
Olga Franse
Adviseur
-
Yvette Fassaert-Oomens
Adviseur
-
Mirabella de Vogel-Los
Adviseur
-
Bianca Slabbekoorn
Adviseur
-
Bianka Anderson-Meeuwse
Adviseur
-
Marie-Therese Gemmeke
Adviseur