
Wanneer je weet aan te sluiten bij de behoeften van jonge kinderen: praten, samenwerken en bewegen in het teken van de leerstof, stimuleert dit de betrokkenheid en versterkt het leerproces.

Dr. Spencer Kagan ontwikkelde een breinvriendelijke aanpak voor lesgeven en klassenmanagement om dit in goede banen te leiden. Het succes zit in coöperatieve leerstrategieën (CLS). Kagans structuren blijken effectief, ook in de onderbouw. Meer informatie vind je op www.cooperatiefleren.nl.
De essenties
- Je leert hoe je didactische structuren opbouwt om jonge kinderen stapsgewijs vertrouwd te maken met de Coöperatieve structuren
- Je leert en ervaart didactische structuren die inzetbaar zijn in de hele groep, kleine kring en bij de speelwerk-les.
- Je krijgt inzicht in hoe je Coöperatief leren nog beter kunt afstemmen en integreren in het beredeneerd onderwijsaanbod voor jonge kinderen.
Inhoud
In deze verdiepende module voor de leraren van groep 1-2 gaat het vooral om het opbouwen en aanleren van coöperatieve structuren bij jonge kinderen. Tevens leer je werken in coöperatieve teams in de (kleine) kring en is er veel aandacht voor het stimuleren van coöperatieve routines en sociale vaardigheden.
Omvang
2 bijeenkomsten van 3,5 uur.
Doelgroep
Voor leraren groep 1-2 die verdieping willen voor hun groep.
Bijzonderheden
Voorkennis: deelnemers hebben al level 1 Kagan Coöperatief Leren gevolgd
Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs
Adviseurs
Agenda
Uitgaven
-
CD-Rom Cooperatieve Leerstrategieen
-
InfoKaart Kagan Coöperatief Leren, actieplan level 1 & 2
-
Spencer Kagan en Miquel Kagan
Digitale bijlagen (download) bij Coöperatieve Leerstrategieën