
Coöperatieve leerstrategieën (CLs) vormen een krachtig onderwijsmiddel, waar zowel zwakke als sterke leerlingen van profiteren. In deze training leert u de interactie over de leerstof te bevorderen en de leertijd te verhogen, en hierdoor betere leerprestaties te bereiken.
Inhoud

Coöperatieve leerstrategieën bieden een manier van werken die leerlingen actief en betrokken houdt bij de leerstof en meer oefenkansen biedt. In deze scholing laten we u ervaren hoe u binnen taal didactische werkvormen kunt in bouwen in uw taallessen. Uiteraard is de basis voor deze training uw eigen taalmethode.
Werkwijze
In 2 dagdelen komen het dagelijkse denken en handelen en basisvaardigheden van de leerkracht aan bod.
Er worden vijf didactische structuren aangeleerd die in te zetten zijn bij lezen, mondelinge taal en woordenschat.
Na de scholing is er mogelijkheid te kiezen voor MomentCoaching in de praktijk. Iedere leraar ontvangt feedback van een professionele coach, voor direct resultaat tijdens de uitvoering van coöperatieve leerstrategieën in (een fase van) de lees- of taalles.
Opbrengst
In deze training leer je hoe je betere leerprestaties binnen taal en lezen kunt bereiken door gebruik te maken van Coöperatieve Leerstrategieën.
Doelgroep
Lerarenteams primair onderwijs
Omvang
2 dagdelen
Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs.
Adviseurs
Uitgaven
-
Spencer Kagan
Coöperatieve Werkvormen voor elke groep en ieder vak -
Spencer Kagan
Breinvriendelijk onderwijs beknopte uitgave -
Lambert Pennings, Denice Danielse, Carola Riemens, Mies van den Hemel
Goed van Start